< Scholen
Nieuwbouw buurtschool

Voor de gemeentelijke buurtschool ’t Schanske te Veerle-Heide werd een ontwerp gemaakt voor een nieuwbouw basisschool. De huidige school ligt midden in een woonwijk en is gehuisvest in oude containers. Vandaar de nood aan een nieuw en fris schoolgebouw.  Door de kleine schaal van de school heeft deze een zeer familiale en gemoedelijke sfeer. 
Omdat de school in een residentiele wijk is gelegen werd gekozen voor een laagbouw (1 bouwlaag). De gevels worden opgetrokken in lichtkleurige baksteen, die verlijmd wordt. Het accent wordt gemaakt met het buitenschrijnwerk in brons geanodiseerd aluminium. 
De inkom situeert zich onder de grote overdekte speelplaats. Hier bevinden zich ook het kantoor van de directeur en de leraarskamer, zodat er steeds toezicht is op de inkom en speelplaats. Verder is er onder de overdekte speelplaats ook toegang tot het sanitair. 
De nieuwe school heeft 4 graadklassen en 1 klas voor muzikale opvoeding en andere specifieke lessen. De klassen situeren zicht rond een grote polyvalente zaal. Door de klassen te organiseren rond een gemeenschappelijke zaal wordt verloren ruimte aan gangen en circulatie geminimaliseerd. In de opzet van het plan is veel belang gehecht aan de relatie binnen-buiten.  Alle klassen geven rechtstreeks uit aan een buitenruimte. Zo hebben alle kleuterklassen een eigen buitenklas. De kleuterklassen zijn onderling gekoppeld en hebben een gemeenschappelijk sanitair, dat zowel van binnen als buiten bereikbaar is. 
De polyvalente zaal dient in eerste instantie als turnzaal en refter, maar kan ook ingezet worden voor buitenschoolse activiteiten.  De zaal heeft een dubbele hoogte en krijgt extra licht door een groot bandraam aan de noordzijde (geen verblinding). De zaal staat ook rechtsreeks in contact met de speelplaats. 
De speelplaats zelf wordt slechts deels verhard.  Het merendeel van de oppervlakte wordt voorzien van groen en zachte verhardingen: bomen, struiken, gras, boomschors, zandbak met speeltoestellen en klimparcours. Er werd gezocht naar een goede balans tussen speelplaats en speelgroen om mee de ontwikkeling van de kinderen te ondersteunen.

.

.